Zadzwoń:
058 552 41 88
Napisz:
liceum@olpi.pl

O czym marzysz?

            Zapewne marzysz o szkole, w której będziesz się czuć dobrze, gdzie będziesz realizować swoje pasje i zainteresowania. Jesteśmy kameralną szkołą, w której nie zginiesz wśród tłumu, gdzie  panuje przyjazna atmosfera, nauczyciele są sympatyczni, dzielą się swoimi pasjami i prowadzą ciekawe lekcje. Trafisz do grona fajnych ludzi, którzy są różni, mają różne zainteresowania, ale trzymają się razem, bo jest nas niewielu. Nasza społeczność liczy około 130 osób, więc można poznać się dobrze, zaprzyjaźnić i znaleźć bratnie dusze. Twoja klasa będzie niewielka, więc będziesz w niej ważnym elementem, którego nikt nie przegapi.

Kim jesteś?

            Żeby Cię poznać, chcemy usłyszeć o Twoich zainteresowaniach, pasjach, sposobie spędzania wolnego czasu, a także oczekiwaniach wobec szkoły. Wysłucha Cię wnikliwie i Twoich rodziców Marcin Szmuniewski (502-316-784 lub e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..), znakomity geograf i wychowawca, który zajmuje się rekrutacją, jest przewodnikiem i opiekuje kandydatami na uczniów.

            Przedstawisz nam siebie w krótkiej prezentacji, w której opowiedz nam o swoich pasjach lub wiedzy. Na tej podstawie powstanie Twój pierwszy profil indywidualny: jakim człowiekiem jesteś, czego potrzebujesz i jak możesz się rozwijać w naszej szkole. Możesz opowiedzieć o swoim hobby, przygotować film, prezentację multimedialną, plakat lub zaprezentować pokaz na żywo na przykład tańca czy gry na instrumencie.

            Po obejrzeniu prezentacji i analizie Twojego świadectwa oraz innych dokumentów komisja orzeka o przyjęciu lub stwierdza, że inna szkoła będzie dla Ciebie właściwym miejscem.

Czego potrzebujesz?

Pierwsze koty za płoty! Przed rozpoczęciem roku szkolnego będziesz uczestniczyć w warsztatach integracyjnych, w trakcie których poznasz innych nowych uczniów, wychowawców, nauczycieli i tych, którzy zadomowili się już na dobre i pomogą Ci się zaaklimatyzować, dokonać pierwszych wyborów przedmiotów i wychowawcy. Pierwszego września nie będziesz już „nowy”, ale już „swój” i wśród „swoich”.

Dokumenty do rekrutacji

 

- Kwestionariusz Kandydata Szkoły

- Harmonogram Rekrutacji do Szkół Programów Indywidualnych w roku 2019/2020

- Ankieta dla kandydata na ucznia - wypełnia uczeń

Wersja Word             Wersja PDF

 

  • podanie o przyjęcie do szkoły
  • kwestionariusz wypełniany wspólnie z rodzicem lub opiekunem
  • odpis aktu urodzenia
  • świadectwo ukończenia szkoły poprzedniego etapu edukacyjnego, ostatnie świadectwo szkolne - oryginały
  • oryginał zaświadczenia o egzaminie
  • dwa zdjęcia
  • karta szczepień
  • dyplomy osiągnięć lub zainteresowań
  • umowa do podpisania przez rodzica/ opiekuna i regulamin zniżek w czesnym.

W sprawie rekrutacji kontaktuj się:

z Marcinem Szmuniewskim: 502-316-784 lub e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

lub z sekretariatem szkoły od poniedziałku do piątku w godzinach 8.30-15.00: tel. 058 552 41 88, 058 341 33 54, fax. 058 552 41 88, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Numery kont bankowych (Santander Bank Polska):

OLPI, GPI: 08 1500 2051 1220 5051 3252 0000

LP: 45 1500 2051 1220 5051 2499 0000

OSSP: 43 1500 2051 1220 5051 2503 0000

Ulgi w czesnym

OLPI

Ogólnokształcące Liceum Programów Indywidualnych powstało w lipcu 1992. Założycielem szkoły jest Piotr Bogdanowicz. OLPI posiada uprawnienia szkoły publicznej. Wkrótce powstało Gimnazjum Programów Indywidualnych, Liceum Plastyczne i Ogólnokształcąca Szkoła Sztuk Pięknych oraz Szkoła Podstawowa Programów Indywidualnych.

Dążymy do tego, aby uczeń, kończąc naszą szkołę:

  • był dobrze wykształcony i posiadał wiarę w swoje możliwości, wewnętrzną motywację do stawiania celów i pokonywania trudności;
  • był chętny do pomocy, współdziałania i potrafił pracować w zespole, był zaangażowany nie tylko w sprawy swojej grupy, ale i społeczeństwa;
  • miał oczy otwarte, poszukiwał prawdy, ufając rozumowi, zmieniał to, co zmiany wymaga, zarówno w sobie jak i w otoczeniu.

W pracy z uczniami korzystamy z wielu inspiracji edukacji zachodniej, wypracowujemy autorskie programy i metody pracy, budujemy szkołę opartą na twórczości, samodzielności, w której uczeń ma możliwość rozwijania indywidualnych zainteresowań, pasji i potrzeb i talentów.

W ciągu ponad dwudziestu pięciu lat zbudowaliśmy własną markę edukacji spersonalizowanej - OLPI, inspirowanej i rozwijanej nieustannie przez autora koncepcji, Piotra Bogdanowicza, dydaktyka nauczyciela, nauczyciela akademickiego, autora wielu publikacji na temat oraz programów i podręczników szkolnych.

Opowieść Małego Księcia

            Taką opowieść napisała kiedyś 13-letnia Marcjanka, gimnazjalistka, dzisiaj już absolwentka:

         „Mały Książę, gdy dotarł na Ziemię, zobaczył na drogowskazie nazwę „Polanki”. Poszedł tam i zobaczył stary i nowy budynek. Postanowił wejść do starego. W tym budynku było dużo dzieci, ale za mało na szkołę...
Więc co to było?
- Dzień dobry – powiedział jakiś pan w garniturze.
- Dzień dobry – odpowiedział Mały Książę. - Może to dziwne pytanie, ale gdzie ja jestem i kim pan jest?
- Jesteś w OLPI. To taka szkoła z małymi klasami, żeby nauczyciele mogli więcej nauczyć i zawsze pomóc, a ja jestem dyrektorem.
- Więc to jednak szkoła!
- Tak, chociaż nie wygląda. Ja się nazywam Piotr Bogdanowicz, a ty?
- Mały Książę.
- Oprowadzę cię po OLPI.
- Zwiedzili całą szkołę i nie trwało to długo. Mały Książę poznał wszystkich.
- Kiedy miał ruszać dalej, dał dyrektorowi kamień z jego gwiazdy i powiedział:
- Do widzenia.
- Do widzenia.”

Marcjanka Hryckiewicz, 13 lat

Szkoła przyjazna

            Każdy rodzic denerwuje się o los swego dziecka w szkole. Jedna z mam ucznia klasy VII tak napisała o swoich doświadczeniach po pierwszym semestrze:

 

„Mamo, ja wybiorę jednak hiszpański i rosyjski...- mówi mi mój własny syn, uczeń SPPI- a za dwa lata, jak będę w OLPI, to zajmę się francuskim i niemieckim”.

                Już dzisiaj, ośmielony wyborami starszych kolegów, samodzielnie planuje swoją przyszłość. Otrzymuje znakomite oceny i cieszy się z nich, bo musi na nie zapracować poważnym zaangażowaniem, zdolności i wrodzona inteligencja nie wystarczą! Za wysoką średnią i zachowanie są zniżki w czesnym, więc dobre oceny mają swoją wagę! Klasy są małe, więc nie schowa się za plecami innych. Nie ucieka w komputer, opowiada o lekcjach, nauczycielach, którzy są dla niego autorytetami. Przygotowuje pracę roczną o Cywilizacjach Mezoameryki, chodzi na fakultet z golfa na pole golfowe w Tokarach, odkrył w sobie kilka nowych talentów i jest szczęśliwy.

                To dziwne, na wywiadówce po pierwszym semestrze inni rodzice naszej klasy ze zdziwieniem zauważyli, że dzieci w końcu pamiętają lekcje i nie są zestresowane! Samodzielnie odrabiają lekcje i przygotowują się do sprawdzianów, a my, rodzice, w końcu po południu mamy wolne! Celina, córka koleżanki, w dwa miesiące poczyniła ogromne postępy w rysunku i malarstwie, i pisze opowiadania w ramach szkolnej Pisani. Kuba w końcu trenuje ze spokojem dżudo i nie ma zaległości szkolnych. Wojtek ma okazję dzielić się swoją ogromną wiedzą ogólną, Igor postanowił zostać architektem, Antek bryluje wiedzą historyczną, będzie z niego znakomity archeolog lub historyk, a Majeczka znalazła miejsce, gdzie może się wyciszyć i trenować opanowanie i koncentrację. W końcu jestem spokojna...

               

Mama ucznia SPPI

 

 Nauczyciele

            Nauczyciele szkolni są fachowcami. Nie chodzi tu tylko o doświadczenie zawodowe i wykształcenie. Wielu z nich, oczywiście, posiada tytuły doktorów, realizuje pasje naukowe, wykłada na wyższych uczelniach (SWPS, UG), prowadzi kursy i szkolenia, ale przede wszystkim wszyscy są nauczycielami z powołania, zamiłowania i cieszą się sympatią uczniów.

            Wymagania to jedno, ale liczy się u nas ludzkie podejście do ucznia, zarażanie go ambicjami, zainteresowaniami i kontakt na przerwach oraz dobra atmosfera na lekcjach. Nasi uczniowie wspólnie z nauczycielami organizują różne przedsięwzięcia, wyjścia, konkursy i projekty oraz są ich osobistymi tutorami.

 

Wychowawcy i kontakt

            Twoje dziecko wybrało wychowawcę, z którym możesz być w stałym kontakcie. Każdy wychowawca posiada służbowy telefon i jest dostępny dla rodzica, także drogą meilową i poprzez e-dziennik. Zachęcamy do kontaktu, odwiedzin w szkole także poza wywiadówkami.

            Na wywiadówkach nie będziesz, Rodzicu, siedzieć w niskiej ławce, którą zajmuje Twoje dziecko. Zaprzyjaźnisz się z innymi rodzicami, poznasz kłopoty innych rodziców (kto nie potrafi popsuć sobie relacji z dorastającym dzieckiem) i usłyszysz wiele dobrego o swoim dziecku, które w końcu jest rozpoznawane, znane z mocnych stron. Ale jak nie znać dzieci, których jest kilkanaścioro w klasie?

 

Twoje dziecko może realizować swoje marzenia, pasje i talenty:

tworzyć, działać, dyskutować, pisać, mówić, rysować, kręcić filmy, malować na lekcjach i poza nimi!

  • uczyć się w małych klasach podczas świetnych lekcji, zajęć i spotkań naukowych (wśród nauczycieli jest siedmiu doktorów)!
  • uczyć się nie po równo, ale wedle zdolności i potencjału intelektualnego, a więc ponad poziom średni!
  • korzystać z zajęć plastycznych np.: rysunek i malarstwo, techniki graficzne, fotografia!
  • samodzielnie wybrać wychowawcę i grupę, w której będzie się dobrze czuć i latać w Dni Latające!
  • współpracować z wybranym tutorem i zwiększać poziom swojej wiedzy i kompetencji!
  • rozwijać pasje i zainteresowania w projekcie rocznym!
  • wybrać dowolne przedmioty rozszerzone i fakultety!
  • wybrać poziom zaawansowania języka angielskiego oraz drugi język (niemiecki, rosyjski, francuski, hiszpański)!
  • uczyć się japońskiego!
  • wygrać tablet w konkursie pomocy dydaktycznych lub innym konkursie!
  • działać w samorządzie, oceniać pracę swojej szkoły i zmieniać ją na lepsze!
  • korzystać ze wsparcia (np. matematyka-pomoc, polski do matury, angielski -pomoc) zajęcia dla uczniów z dysleksją)
  • zaprzyjaźniać się, urządzać debaty, spotkania, pikniki, noce z książką w szkole, bookony i inne autorskie imprezy!

Jeśli Twoje dziecko ma dysleksję...

(czyli specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu) może liczyć na:

  • życzliwość nauczycieli i pomoc na lekcjach, w tym terapię pedagogiczną (szkoła od 26 lat pracuje z uczniami z dysleksją, tu powstają metody pracy, o których pisze się w książkach)
  • spokój i bezpieczeństwo (nauczyciel nie postawi dziecka w sytuacji przekraczającej aktualne możliwości np. głośne czytanie przy klasie, pisanie na tablicy)
  • wydłużenie czasu potrzebnego na wykonanie zadań z limitem czasowym
  • otrzymanie kopii pracy klasowej, by poprawić ją w domu w okresie sprawdzania oryginału przez nauczyciela ( w ten sposób jest możliwość pracowania nad błędami i skonfrontowania ich z wersją pierwotną, sprawdzoną przez nauczyciela)
  • możliwość pisania prac domowych na komputerze i oddawania ich w wersji elektronicznej lub wydrukowanej
  • korzystanie ze słownika ortograficznego i innych podczas prac klasowych i sprawdzianów
  • ocenianie kształtujące, w którym otrzymasz informację zwrotną, w szczególności o postępach w radzeniu sobie z trudnościami
  • wsparcie ze strony psychologa i pedagoga (sześcioosobowy zespół na 120 uczniów!).

Spotkania z ciekawymi ludźmi

            OLPI gości w swoich murach znanych polityków, podróżników, artystów, literatów, ludzi nauki, sportowców i inne znane osobistości. Byli u nas między innymi: P. Adamowicz, D. Tusk, F. Potulski, A. Hall, J. Banach, B. Borusewicz, Sz. Weiss, M. Kamiński, M. Kochańczyk, A. Trzaska, S. Chwin, Z. Nowosielski, L. Kopeć, prof. S. Angielski, P. Podhajska, J. Sowa, M. Mroczkiewicz - medalistka z Sydney, absolwentka OLPI.

            Pretekstem do takich spotkań są Dni Uniwersyteckie i specjalne spotkania z ciekawymi ludźmi.

Dni Latające

            Raz w miesiącu nasze dzieci latają, czyli uczestniczą w zajęciach poza szkołą. Uczą się poza jej murami ważnych umiejętności życiowych: posługiwanie się mapą, rozkładem jazdy itp., ale też uczą się wiedzy szkolnej w praktyce: w muzeach, galeriach, instytucjach, takich jak: Urząd Skarbowy, Urząd Miar i Wag, UG, Port, ZDiZ, Urząd Miasta itp. Tam wykonują karty pracy, słuchają wykładów, wykonują zadania zespołowe, dyskutują i zadają mnóstwo pytań…

            Gdy jesteśmy kolejny raz w jakiejś instytucji (pokolenia uczniów się zmieniają), już nasi uczniowie są kojarzeni: „A, to znowu mamy genialnych i ciekawskich olpinistów...”

            Nie zwalniajcie, Kochani Rodzice, swoich pociech do dentysty ani do lekarza specjalisty. Strata Latającego Dnia może okazać się kolosalną wyrwą, wpływającą na ambicje, aspiracje, a nawet wiedzę sprawdzaną na egzaminach!

Bezpieczeństwo i atmosfera

            Mimo że w szkole panują żelazne zasady co do kultury zachowania i spóźniania się (uczeń może zostać usunięty z klasy za zakłócanie lekcji i niewpuszczony na lekcję za spóźnienie bez usprawiedliwienia), to jednak już na pierwszy rzut oka atmosfera jest przyjazna. Na korytarzach poduszki, na których siadają dzieciaki, obrazy na ścianach i teatralne dekoracje, książki w regałach na wyciągniecie ręki, fotele i kanapy na „czilaut”, jak mówią sami uczniowie. Niektórzy chodzą opatuleni w kocykach, tak dla modnego hygge,  wesołych strojach, inni pielęgnują niebieskie lub różowe włosy. Wolno im się tu czuć domowo i rodzinnie. Wolno zrobić herbatkę lub soczek (korzystają z czajników szkolnych). Nie wolno być wulgarnym, niekulturalnym, więc chłopcy: czapki z głów, a na rozdanie świadectw w stroju galowym, a nie spodenkach plażowych i klapkach W czasie długiej przerwy uczniowie jedzą obiad, który można zamówić rano u Pani Alicji – gospodyni. Obiad przyjeżdża z firmy cateringowej, ale niektórzy przynoszą własny, tylko do podgrzania w mikrofalówce. Jemy wspólnie z nauczycielami i panem dyrektorem w prawdziwej jadalni na parterze szkoły.

 

1_proc_s.png

badanieup.PNG